Cupping

Cupping​

Cupping er en ældgammel behandling – brugt i østen gennem mange år. Effektiv behandlingsform der har vundet stor popularitet de seneste år.
Cupping virker 10 gange så effektivt og dybdegående som massage. Hvor almindelig massage trykker muskler og væv sammen, virker cupping helt modsat ved at suge og udvide bindevævet, så blodcirkulationen stimuleres.

Ved Cupping Massage placere vi kopper på huden for at skabe et vakuumsug, hvilket øger blodcirkulationen, opløser spændinger og renser bindevævet for affaldstoffer. Cupping er en yderst effektiv behandlingsform til en lang række lidelser:
Lændesmerter, skulder og nakkesmerte, hovedpine, og mange andre smertetilstande. .

Effekten går dybt og er særdeles effektiv. Man opnår en umiddelbart afspænding med det samme. Det siges, at 15 minutters cupping svarer til ca. 1,5 – 2 timers massage med hænder. Ved denne teknik mærker du hurtigt en ændring i muskulaturen.

Cupping Massage er ikke kun effektivt, men også en afslappende og beroligende oplevelse. Mange oplever, at det hjælper med at reducere stress og angst og fremmer en følelse af ro og velvære.

Efter en cupping behandling kan du få nogle tydelige røde mærker, der hvor kopperne har siddet. Det er ikke farligt, og er ganske normalt. Det sker faktiske for de fleste, der får en cupping behandling. De røde mærker skyldes, at blodet stiger op til overfladen.

Sådan foregår behandlingen

Påføring af massageolie og opvarmning af musklerne

Vi varmere musklerne op med kopperne der bevæges rundt i cirkelbevægelser

Kopperne fastsættes på huden i ca. 15 min

Du får lagt et nydeligt varmehåndklæde på og derefter følger vi op sammen på behandlingens resultat

Spørgsmål & svar

Hvor længe har man mærkerne efter cupping?

Mærkerne vil typisk forsvinde indenfor 2-10 dage. Der kan opstå ømhed i kroppen ligesom efter almindelig massage. Når der bliver løsnet op i vores affaldsstoffer kan der opleves svimmelhed, træthed og hovedpine.